Ulica kneza Borne 5
Zagreb, Hrvatska
10000
 
Ponedjeljak - Petak
09:00 - 17:00
 
email:
 
Odnosi s javnošću:
 
 

Odgovaramo po redoslijedu zaprimljenih upita.

 

Frances Moore, izvršna direktorica, IFPI

Ovaj tjedan obilježava ključnu prekretnicu za svjetsku glazbenu industriju i u našim nastojanjima da se razvije uspješna licencirana digitalna glazbena industrija – Googleu smo poslali našu milijuntu obavijest protiv piratstva.

U posljednje dvije i pol godine, vodeću svjetsku tražilicu smo obavijestili više od 100 milijuna puta da opskrbljuje linkove za web stranice koje krše glazbena autorska prava i koje ne plaćaju naknade za umjetnike izvođače, autore ili glazbene producente.

I to predstavlja samo mali dio linkova kod Googlea, jer tražilice ograničavaju količinu obavijesti protiv piratstva koje nositelji prava mogu poslati.

Google, s tržišnom kapitalizacijom većom od 370 milijardi američkih dolara, usmjerava Internet korisnike na ilegalne izvore glazbe. To ne samo da šteti glazbenoj industriji čiji su prihodi pali za 40% u posljednjem desetljeću, na 16,5 milijardi dolara, nego  također šteti više od 500 licenciranih digitalnih glazbenih servisa širom svijeta koji nude i do 30 milijuna pjesama za Internet korisnike. Kako će ove legitimne tvrtke dosegnuti svoj puni potencijal kada ih najveći svjetski pretraživač neće stavljati iznad piratskih stranica u svojim rezultatima pretraživanja?

Google je dao javnu obvezu da želi odigrati svoju ulogu u borbi protiv kršenja autorskih prava na Internetu. U kolovozu 2012. su rekli da će uzeti u obzir broj važećih obavijesti o uklanjanju koje primi za bilo koju stranicu što vodi tome da će potencijalno biti niže smještena u rezultatima pretraživanja.

Nažalost, glazbena industrija nije vidjela nikakvo degradiranje web stranica koja primaju velike količine obavijesti protiv piratstva. Ako tražite ime umjetnika i pojam “mp3” na Google-u, na prvoj stranici će te i dalje dobili rezultate gdje dominiraju linkovi na kojima se povređuju autorska prava.

Istina je da, bez obzira na Googleove tvrdnje da pomaže u borbi protiv kršitelja prava, oni ne pokazuju uvjerljive rezultate. Istraživanja pokazuju da su tražilice glavni prolaz do ilegalne glazbe. Digital Entertainment Survey 2013, koje je provelo odvjetničko društvo Wiggins, napominje da 65% korisnika Interneta koji pristupaju ilegalnom sadržaju redovito koriste tražilice da pronađu takav sadržaj.

Željeli bismo vidjeti da Google i druge tražilice odigraju odgovorniju ulogu u poticanju sigurnog i legalnog korištenje Interneta. Naša istraživanja pokazuju kako potrošači dijele ovo mišljenje – 60% korisnika Interneta diljem svijeta vjeruje da bi tražilice u svojim rezultatima pretraživanja trebale prioritet dati licenciranim glazbenim servisima umjesto piratskim web stranicama, prema Ipsos MediaCT.

IFPI i partnerske organizacije, uključujući RIAA u SAD-u i BPI u Velikoj Britaniji, pozivaju tražilice da poduzmu smislene akcije za rješavanje kršenja autorskih prava.

Glazbena industrija ima pet zahtjeva:

  • Ispuniti obećanje o degradiranju stranica koje primaju veliki broj obavijesti o piratstvu.
  • Pobrinuti se da “uklanjanje” pjesme bude učinkovito i da to ne znači privremeno uklanjanje koje će biti zamijenjeno 2 sekunde kasnije.
  • Pružiti pomoć potrošačima da pronađu legitimne izvore glazbe – na primjer pomoću ikona koje označavaju licencirane web stranice.
  • Promijeniti način na koji automatsko dovršavanje pretraživača radi tako da više ne upućuje korisnike na piratske stranice.
  • Pobriniti se da politika prema ponavljajućim prijestupnicima bude oštrija – zašto se događa da, nakon milijun obavijesti o kršenju autorskih prava prema istoj web stranici, to nema utjecaj na rezultate pretraživanja?

Google ima ulogu u pomaganju kako bi Internet postao sigurnije mjesto za legalne i licencirane trgovine. Doista, pokrenuo je svoj vlastiti glazbeni streaming servis, licenciran od strane diskografskih kuća, koji je privukao brojne pohvale. Poduzeli su i neke korake kako bi poboljšali svoju reakciju na anti-piratske obavijesti koje dobiju od vlasnika autorskih prava.

No, oni imaju tehnološke ekspertize za napraviti još više i imaju obvezu prema svojim korisnicima koji traže online glazbu da ih ne preplavljuju  s linkovima za ilegalni sadržaj.

Diskografska industrija u svijetu ulaže 4,5 milijardi američkih dolara godišnje u otkrivanje, promicanje i brigu za umjetnike. To osigurava kontinuiranu opskrbu novim sadržajem za ljude koji se bave digitalnim uslugama i koriste najnoviju potrošačku elektroniku.

Kako bi mogli nastaviti raditi, vodeći tehnološki igrači poput Googlea moraju pokazati veće poštivanje autorskih prava. Ako poduzmu taj korak, onda zajedno možemo izgraditi održivo digitalno tržište, koje će nastaviti pružati odličnu glazbu i fantastično korisničko iskustvo za potrošače širom svijeta.