Hrvatska diskografska udruga (HDU), u suradnji s portalom Studentski.hr te Udrugom za zaštitu, prikupljanje i raspodjelu naknada fonogramskih prava (ZAPRAF) provela je još jedno istraživanje među mladima u Hrvatskoj. Rezultati istraživanja o navikama slušanja glazbe kod mladih otkrili su, između ostalog, da glazbi posvećuju i do nekoliko sati dnevno.

Početkom lipnja ove godine provedeno je istraživanje na portalu Studentski.hr u organizaciji HDU-a i ZAPRAF-a, a čije rezultate povodom Svjetskog dana glazbe donosimo u nastavku. U anketi su kao ciljna skupina sudjelovali mladi od 15 do 30 godina, pri čemu najveći broj njih (preko 70%) pripada skupini u dobi od 19 do 24 godine. Cilj ove online ankete bio je uvid u navike slušanja glazbe kod mladih u Hrvatskoj, pa su ovim putem ciljnoj skupini postavljena pitanja koja se dotiču poznavanja ključnih pojmova o autorskom pravu, načina informiranja o glazbi, navika slušanja glazbe, korištenja digitalnih glazbenih servisa i sl.

Anketa je pokazala da je gotovo 90% mladih svjesno pojma autorskog prava te ga podjednako poznaje i u praksi, što predstavlja pozitivan rezultat za sve kreativne stvaratelje u Hrvatskoj, dok manji broj pristupnika anketi (67%) poznaje pojam intelektualnog vlasništva.

Kada je riječ o glazbi, prema rezultatima ankete, mladi joj posvećuju i do nekoliko sati dnevno, pri čemu je najveći broj onih koji glazbu slušaju preko 4 sata na dan. Pritom je najčešći izvor slušanja glazbe kod mladih putem interneta na računalu i pametnim telefonima.

Glazbene preferencije između domaće i strane glazbe dijele se polovično među mladima. Očekivano, informacije o novoj glazbi, domaćoj ili stranoj, kao i glazbeni utjecaji izvođača, do mladih najbolje dopiru kroz popularne društvene mreže. Ovaj komunikacijski kanal najzanimljiviji je među ispitanicima te čini skoro 40% načina informiranja o novoj glazbi, pa su tako profili glazbenika na društvenim mrežama popularniji među mladima čak i od medija posvećenih glazbenim vijestima i kritikama.

Iako preko polovice ispitanika smatra preuzimanje glazbe s interneta nelegalnim, još uvijek postoji zabrinjavajuće veliki broj mladih koji posjećuje popularne stranice za nelegalni način slušanja pjesama. S obzirom na istovremeni nedostatak legalnih glazbenih digitalnih servisa na tržištu Hrvatske, razumljivo je i da više od polovine pristupnika anketi nije znalo navesti niti jedan streaming servis u Hrvatskoj za legalno slušanje glazbe.  Stoga je jasno da je nužan i krajnje potreban dolazak ostalih velikih glazbenih servisa u Hrvatsku (trenutno je na našem području dostupan samo Deezer i Google Play) te u skladu s time, postoji veliki prostor za dodatno educiranje mladih o legalnoj konzumaciji glazbe.

Ipak, dobar pokazatelj da mladi vole i cijene glazbu leži u činjenici da je preko 65% ispitanika voljno plaćati glazbu na mjesečnoj razini, pri čemu je najveći dio onih koji bi za glazbu izdvojili i do 50 kuna mjesečno.

U skladu sa svime navedenim, za glazbenu industriju u Hrvatskoj, a posebice kada je riječ o glazbi usmjerenoj mladima, postoji pozitivna korelacija s njihovim navikama slušanja glazbe. Mladi vole glazbu, većinom su osviješteni o važnosti poštivanja kreativnog i stvaralačkog procesa te prate domaće glazbenike i aktualnosti domaće glazbene scene. Kada je riječ o načinima konzumacije glazbe u budućnosti, koji se primarno odnose na streaming servise, postoji značajan prostor za dodatno upoznavanje i promociju među mladima, a kako bi se izbjegli nelegalni načini preuzimanja i slušanja glazbe. Zaključno, mladi u Hrvatskoj su otvoreni za dolazak novih trendova kada je riječ o glazbi i njezinoj konzumaciji.

Hrvatska diskografska udruga u suradnji s domaćim diskografskim kućama svoje aktivnosti svakodnevno usmjerava upravo prema mladima kako bi ih osvijestila o važnim pitanjima kada je riječ o stvaranju i konzumaciji glazbe. Pritom posebni naglasak stavlja na promociju novih načina konzumacije glazbe koji uključuju, između ostalog, i dolazak digitalnih glazbenih servisa u Hrvatsku. Suradnja s portalom Studentski.hr i navedeno istraživanje tek su jedna u nizu spomenutih aktivnosti, a više informacija o istima nalazi se na web i Facebook stranici Hrvatske diskografske udruge.