Po prvi puta od kada je iTunes otvorio svoja vrata kao Internet trgovina, glazbena industrija u SAD-u završila je godinu sa smanjenom prodajom glazbe u digitalnom obliku.

Iako je pad prodaje digitalnih singlova bio očekivan zbog slabije prodaje u prvom kvartalu, pad prodaje digitalnih albuma dolazi kao neugodno iznenađenje s obzirom da je njihova prodaja u prvom kvartalu bila poprilično jaka.

Sveukupno za 2013. singlovi su podbacili 5.7% sa prošlogodišnjih 1.34 milijarde na 1.26 milijardi prodanih singlova, dok su albumi pali 0.1% na 117.6 milijuna sa prijašnjih 117.7 milijuna albuma, prema izvještaju od Nielsen SoundScan.

Ukupno je bilo 106 singlova koji su prešli milijun prodanih primjeraka, naspram 108 koliko ih je bilo u 2012.

Iako SoundScan još nije objavio svoje godišnje izvješće o streamingu, rukovoditelji u glazbenoj industriji su izjavili da rast prihoda od streaminga neutralizira pad prihoda od digitalne prodaje. No, također su se složili i da digitalna prodaja najviše pati zbog sve većeg apetita potrošača streaming glazbe.

Ispod vam donosimo još neke zanimljive brojke iz 2013.

PRODAJA

Albumi: – 8.4% ( 289.4 milijuna naspram 316 milijuna u 2012.)

CD album: -14.5% ( 165.4 milijuna naspram 193.4 milijuna u 2012.)

Vinil ploča: + 31.87% ( 6 milijuna naspram 4.55 milijuna u 2012.)

TRŽIŠNI UDIO

CD 57.2%

Digitalni albumi 40.6%

Vinil ploča 2%

DVD i kaseta 0.2%

NAJPRODAVANIJI SINGLOVI (u komadima)

Gotye “Somebody That I Used To Know” – 6,8 milijuna

Robin Thicke “Blurred Lines,” featuring T.I. & Pharrell – 6,5 milijuna

Macklemore & Ryan Lewis “Thrift Shop,” featuring Wanz – 6,1 milijun

Imagine Dragon “Radioactive” – 5,5 milijuna

UDIO PO DISKOGRAFIMA ( po distribuciji glazbe)

Universal Music Group – 38.9%

Sony Music Entertainment – 29.5%

Warner Music Group – 18.7%

Nezavisni – 12.3%