Globalno tržište snimljene glazbe naraslo je za 9,0% u 2022. godini, zahvaljujući rastu broja pretplatnika na streaming servisima, prema brojkama Svjetske diskografske federacije (IFPI), organizacije koja predstavlja industriju snimljene glazbe u svijetu. Brojke su objavljene jučer u IFPI-jevom izvještaju Global Music Report, u kojem je prikazano kako ukupni prihodi u 2022. godini iznose 26,2 milijardi američkih dolara.

Prihodi pretplatā na audio streaming servise narasli su za 10,3% i iznose 12,7 milijardi američkih dolara, te je do kraja 2022. zabilježeno 589 milijuna korisnika plaćene pretplate na digitalne streaming servise. Ukupni prihodi streaminga (uključene plaćene pretplate i pretplate potpomognute oglasima) narasli su za 11,5% i time dosegnuli 17,5 milijardi dolara, ili 67% ukupnog broja glazbenih prihoda. Zabilježen je porast i u drugim područjima: fizička prodaja i dalje je prisutna (+4%); prihodi od kolektivnih prava povećani su za 8,6% i vraćaju se na razine prije svjetske zdravstvene krize, a zabilježen je i rast prihoda od sinkronizacije za 22,3%.

Global Music Report komentirala je i izvršna direktorica IFPI-ja, Frances Moore:

Ovogodišnje izvješće govori o nastavku priče o predanosti diskografskih kuća njihovoj osnovnoj misiji – raditi s izvođačima kako bi im pomogli u ostvarivanju njihovog najvećeg kreativnog i komercijalnog potencijala njihove karijere. To zahtijeva partnerstvo između umjetnika i diskografa koji se konstantno razvija i inovira kako bi se kapitalizirale mogućnosti u više poslovnih područja i u različitim dijelovima svijeta.

Investicije i inovacije diskografskih kuća pomogle su da glazba globalno bude povezanija nego ikad, stvarajući lokalne timove diljem svijeta i radeći s umjetnicima iz rastuće raznolikosti glazbenih scena. Ovo pokreće razvoj glazbe dok istodobno omogućuje fanovima da iskoriste rastuće prilike za prihvaćanje i slavljenje svojih lokalnih glazbenika i kulture.

Međutim, dok se prilike za glazbu nastavljaju širiti, tako rastu i područja u kojima diskografske kuće moraju raditi kako bi osigurale da se vrijednosti glazbenika i sadržaja koje stvaraju prepozna i vrati. Ovaj izazov postaje sve složeniji jer sve veći broj sudionika želi izvući korist od glazbe iako nisu imali nikakvu ulogu u investiranju i razvoju iste.”

 

Rast u regijama diljem svijeta

Zabilježeni prihodi snimljene glazbe u svakoj regiji diljem svijeta u 2022. godini:

  • Azija je porasla za 15,4% sa svojim najvećim tržištem Japanom, koji bilježi rast od 5,4%, i drugim najvećim tržištem Kinom sa zabilježenim rastom od više od 20% (28,4%), došavši među prvih pet globalnih tržišta po prvi puta. U kontinuiranom trendu, Azija čini gotovo polovicu globalnog fizičkog prihoda (49,8%).
  • Australazija bilježi rast od 8,1%, što je povećanje u odnosu na stopu rasta iz prethodne godine od 4,7%. Australija (+8,1%) ostala je među 10 najvećih svjetskih tržišta, dok Novi Zeland bilježi porast prihoda od streaminga i time je ostvario porast od 8,0%.
  • Prihodi u Europi, drugoj najvećoj glazbenoj regiji na svijetu, narasli su za 7,5%, dok su sva tri najveća tržišta ostvarila porast – Ujedinjeno Kraljevstvo (+5,4%), Njemačka (+2,2%) i Francuska (+7,7%).
  • Latinska Amerika je ostvarila porast prihoda od 25,9%, zadržavajući više od 10 godina regionalnog rasta. Sva tržišta u regiji bilježe dvoznamenkasti rast.
  • Bliski istok i Sjeverna Afrika (MENA) – najbrže rastuće tržište u 2021. godini, MENA je imala treći najveći rast u 2022., bilježivši porast od 23,8% i predstavlja najveći udio za streaming u bilo kojoj regiji na globalnoj razini (95,5%).
  • Subsaharska Afrika je postala najbrže rastuće tržište u 2022. godini s porastom od više od 30% (34,7%), najveći udio ostvario je rast prihoda na najvećem regionalnom tržištu Južnoafričkoj Republici (+31,4%).
  • Američko-kanadska regija – najveća svjetska regija po prihodima – narasla je za 5,0% u 2022.; najveće svjetsko samostalno tržište, SAD, naraslo je za 4,8%, premašivši po prvi puta 10 milijardu dolara; dok su prihodi snimljene glazbe u Kanadi porasli za 8,1%