Ovogodišnji ambasadori Dana prodavaonica ploča bili su Vlatko Stefanovski, Sunnysiders, Mangroove, Ivan Pešut, 4 Tenora, Ogenj, Sassja i Klinika Denisa Kataneca.
Glazbeni svijet u subotu 20. travnja je obilježio Dan prodavaonica ploča (Record Store Day). Uz podršku Hrvatske diskografske udruge, obilježen je po jedanaesti puta u Hrvatskoj, ekskluzivnim i raritetnim CD i vinilnim izdanjima, popustima, sajmovima vinila i gramofonske opreme te druženjima s izvođačima.
Dan prodavaonica ploča podržali su i ovogodišnji ambasadori Vlatko Stefanovski, Sunnysiders, Mangroove, Ivan Pešut, 4 Tenora, Ogenj, Sassja i Klinika Denisa Kataneca, koji su u proteklim danima s fanovima podijelili vlastita glazbena iskustva i pozvali ih da vrednuju kulturu kupovanja albuma.
“Muzika nije ono što slučajno čujemo na radiju, televiziji, ili po liftovima i trgovačkim centrima. Muzika je nešto što je značajno, što istražujemo, što volimo, učimo i pažljivo skupljamo”, izjavio je Vlatko Stefanovski te pozvao na obilježavanje Dana prodavaonica ploča: “Moja kolekcija je, moram priznati, poprilično velika i bogata kolekcija muzike, raznih vinila, CD-ova, kaseta i itd., ali 20. travnja posjetite svoju prodavaonicu ploča i obogatite vašu muzičku kolekciju s još nekim komadom vinila ili CD-a.”
Sajam vinila
Branko Komljenović, direktor diskografske kuće Menart
Brane Norac i Denis Katanec iz grupe Klinika Denisa Kataneca,
ambasadori Dana prodavaonica ploča 2024.
Aquarius Music Shop
Luka Banić, Antonija Vrgoč Rola i Boris Hrepić Hrepa iz grupe Sunnysiders,
ambasadori Dana prodavaonica ploča 2024.
Za ovu posebnu priliku, hrvatski diskografi pripremili su popuste, što u dućanima diljem zemlje, što preko webshopova. U Menart Multimedijalnoj knjižari u trgovačkom centru Avenue Mall organizirano je druženje na koje su došli Mile Kekin, Dubioza kolektiv, Filip Rudan i ambasadori, članovi sastava Klinika Denisa Kataneca, dok su dućan Dancing Beara u Gundulićevoj ulici posjetili članovi grupe Sunnysiders.
“Ja sam vezana za ploče. Moja mama je radila u prodavaonicama ploča, tako da čak i kada su se ploče postale jako popularne, odnosno ponovno su se vratile, nije mi to bilo ništa tako neobično”, riječi su Željke Veverec, članice grupe Mangroove, “mislim da je lijepo i dobro da mladi ljudi, kao i oni svi koji već dobro poznaju ploče, dođu u prodavaonice i vide kako to izgleda.”
Mile Kekin
Dubioza kolektiv
Croatia Records Shop, Zagreb
Dancing Bear Shop, Zagreb
Iako se glazba u digitalnom dobu najviše konzumira putem glazbenih streaming servisa, ljubitelji glazbe svake godine sve više potvrđuju da je fizička prodaja još uvijek itekako prisutna u našim životima. Prema podacima Hrvatske diskografske udruge, samo prošle godine je u Hrvatskoj prodano gotovo 140 tisuća primjeraka vinila.
“To je jedan baš poseban dan, pogotovo za ljubitelje glazbe, a naročito ljubitelje ploča i biti ambasadori tog dana je jedna zvučna titula”, poručili su Antonija Vrgoč Rola i Boris Hrepić Hrepa iz benda Sunnysiders, koji su se prisjetili i svojih prvih ploča – priče o Trnoružici i Elvisa Presleyja. Visoko mišljenje o pločama imali su i Denis Katanec i Brane Norac iz grupe Klinika Denisa Kataneca: “Mislim da je jako bitna stvar u vezi ploča taj nekakav moment da si daješ vremena za glazbu i da se ona događa od početka do kraja, da ne “rokaš” jednu po jednu pjesmu, nego da ide cijeli album, što definitivno još u glazbi ima itekako smisla.”
Menart Multimedijalna knjižara
Dancing Bear Shop, Zagreb
Dan prodavaonica ploča u svijetu se obilježava od 2008. godine, a neki od svjetski poznatih izvođača koji su bili ambasadori, bili su Metallica, Pearl Jam, Taylor Swift, Ozzy Osbourne, Iggy Pop, Jack White (White Strippes), Paramore i Kate Bush.
Fotografije: Nikola Knežević