Hrvatska se početkom 2020. godine mogla pohvaliti novom aplikacijom “Vrijeme je za digital“ koj unapređuje model poslovanja u glazbenoj industriji. Domaći diskografi okupljeni u Hrvatskoj diskografskoj udruzi u suradnji s Poslovnom spajalicom osmislili su informatičko rješenje koje spada u jedno od samo dva takva u svijetu, i stali uz bok jednom od svjetskih glazbenih majora – Sony Musicu.
Kreativne i kulturne industrije bilježe rast, i to na razini čitave Europske unije. U Republici Hrvatskoj iste sudjeluju s 4% u ukupnom BDP-u, a glazbena industrija pritom daje značajan doprinos ovoj važnoj statistici. Samo u Hrvatskoj, diskografi izdaju u prosjeku 400 albuma godišnje, a u novu glazbu ulože više od 20 milijuna kuna, što uključuje razvoj i produkciju novih audio-video snimaka, kao i proizvodnju, distribuciju i promociju novih nosača zvuka i glazbenih sadržaja.
Diskografska industrija posljednjih godina slijedi najnovije trendove i prilagođava poslovne modele digitalnom poslovnom okruženju licencirajući sadržaj za digitalne servise diljem svijeta, kako bi omogućili potrošačima pristup glazbi 24 sata dnevno. Slijedom njihova korištenja glazbe, a zahvaljujući digitalnom razvoju tehnologija, podaci poput onih o emitiranjima na radiju, pretraživanju i slušanju na streaming servisima, prodaji albuma u digitalnom i fizičkom formatu – čine jednu svekoliku riznicu informacija koje se dobivaju gotovo na dnevnoj razini te služe u svakodnevnom radu svih dionika glazbene industrije. Upravo na tim temeljima nastala je aplikacija „Vrijeme je za digital“ koja jednim dodirom donosi kompletne informacije na jednome mjestu – u trenutku.
„Ovo je aplikacija koja će pokazati sve segmente u digitalnom društvu glazbene industrije, to će biti kanal praćenja autorima, izvođačima, svim glazbenicima i samim diskografima. Riječ je o jednom transparentnom načinu prikaza svega što se događa na hrvatskoj glazbenoj sceni“, objasnio je Želimir Babogredac, predsjednik uprave Croatia Recordsa i predsjednik HDU-a.
Riječ je o jedinstvenoj bazi koja donosi ažurirani sadržaj, aktualne podatke o korištenju glazbe i cjelokupan izvještaj s naknadama od streaminga na digitalnim glazbenim servisima. Tu su i podaci o prodaji albuma u glazbenim prodavaonicama, prihodima od kolektivnih prava i podacima o radijskom i televizijskom emitiranju. Uz navedeno, svaki autor i izvođač koji ima sklopljen ugovor s diskografom na svom osobnom profilu naći će sve aktualne podatke o svojim snimkama, albumima te prihodima od istih.
„Na jednome mjestu će autor, izvođač ili bilo tko iz glazbene industrije moći doći do svih relevantnih podataka nakon njihove obrade. Alat je zanimljiv, jer se u principu može pratiti, između ostalog, i ono što se dosad nije moglo – to je kako streaming servisi financijski pridonose izvođaču, kao i njegovoj popularnosti. Primjerice, na jednome mjestu vidjet će se da je njegova pjesma poslušana određeni broj puta na nekom od servisa i koliko je upravo na tom servisu uprihodio sredstava. Aplikacija će biti online 24 sata dnevno, pa će svi podaci biti dostupni u bilo kojem trenutku“, objasnio je ukratko Robert Nadžaković, direktor Poslovne spajalice i autor aplikacije „Vrijeme je za digital“.
„Ova aplikacija je iznimno korisna i za nas autore jer se tako imamo još više vremena baviti svojim stvaralaštvom. Sve brojke stavljene su na jedno mjesto, što nam olakšava posao, a i našim menadžerima koji ovakve podatke ponekad prikupljaju danima“, prokomentirala je iz perspektive autorice i izvođačice Mia Dimšić.
Partner projekta je Hrvatska udruga poslodavaca, koja svakako podržava ovakve inicijative koje idu u smjeru razvoja digitalnog poslovanja i praćenja najnovijih svjetskih trendova.
„Aplikacija o kojoj smo danas govorili zapravo pokazuje kako tehnologije značajno, a usudila bih se reći i dramatično mijenjaju pojedine industrije. Vidjeli smo kako je glazbena industrija digitalizirana i kako to olakšava procese – kako će glazbenici sad imati i neku sigurnost, kvalitetniji pristup informacijama i na taj način zapravo lakše kontrolirati naknade koje proizlaze iz autorskih i srodnih prava“, zaključila je Jasminka Martinović iz HUP-a.
Za dodatna pitanja o aplikaciji „Vrijeme je za digital“ zainteresirani se mogu javiti Hrvatskoj diskografskoj udruzi na mail hdu@hdu.hr.
Fotograf: Samir Cerić Kovačević