Koji su ciljevi Direktive o autorskom pravu i srodnim pravima na jedinstvenom digitalnom tržištu? Kako teče implementacija Direktive u državama članicama EU te je li Direktiva ispravno implementirana u Republici Hrvatskoj?
Dana 17. studenog 2022. godine u organizaciji Hrvatske diskografske udruge i ZAPRAF-a (Udruga za zaštitu, prikupljanje i raspodjelu naknada fonogramskih prava) održat će se prva Međunarodna konferencija o digitalnim pravima u glazbenoj industriji.
Na prvom dijelu konferencije pod nazivom “Direktiva o autorskom pravu i srodnim pravima na jedinstvenom digitalnom tržištu – implementacija u EU” okupljeni domaći i međunarodni pravni stručnjaci raspravljat će o Direktivi 2019/790 o autorskom pravu i srodnim pravima na jedinstvenom digitalnom tržištu, kraćim nazivom DSM Direktiva te o posljedicama implementacije te Direktive na glazbenu industriju država članica EU i osobito Hrvatske.
Sudionici panela pobliže će predstaviti kako su ciljevi zaštite prava izvođača koje je postavila DSM Direktiva inkorporirani u zakone drugih država članica EU te prati li model koji je osmislio hrvatski zakonodavac druga europska rješenja ili su u Hrvatskoj prekoračene granice ovlasti postavljene DSM Direktivom.
U nastavku predstavljamo paneliste, sve redom istaknute stručnjake u području zaštite prava intelektualnog vlasništva unutar glazbene industrije.
PANELISTI
Kristina Janušauskaitė je direktorica europskih pravnih poslova u Europskom uredu IFPI-ja u kojem radi od 2012.. Uključena je u sva pitanja EU-a vezana uz autorsko pravo, uključujući Direktivu EU-a o autorskom pravu na jedinstvenom digitalnom tržištu (DSM Direktiva) i njezinu transpoziciju te nacionalne inicijative za autorsko pravo diljem Europe. Prije nego što se pridružila IFPI-ju, Kristina je radila kao konzultant Svjetske organizacije za intelektualno vlasništvo (WIPO) i kao odvjetnica u Litvi.
Izvršni direktor Federacije talijanske glazbene industrije (FIMI) Enzo Mazza u glazbenoj industriji je od 1996., kada je imenovan glavnim tajnikom Federacije protiv glazbenog i multimedijalnog piratstva (FPM), čiji je sada predsjednik. U FIMI-ju djeluje od 1998. godine, i koordinira Odborom za intelektualno vlasništvo Američke gospodarske komore u Italiji i predsjednik je Fonogramskog konzorcija (SCF) od 2010.
Dr. Mateja Đurović je izvanredni profesor ugovornog i trgovačkog prava i sudirektor Centra za tehnologiju, etiku, pravo i društvo (TELOS) na King’s College Londonu. Doktorirao je i magistrirao pravo na Europskom sveučilišnom institutu u Italiji, a ima i diplomu prava na Sveučilištu Cambridge i na Sveučilištu u Beogradu. Njegovi radovi objavljeni su u vodećim pravnim časopisima i kod najuglednijih izdavača, a član je Europskog pravnog instituta (European Law Institute), Društva pravnih stručnjaka (Society of Legal Scholars) i Društva za europsko ugovorno pravo (Society for European Contract Law).
Ludvig Werner je direktor švedskog ogranka Svjetske diskografske federacije (IFPI) od 2010., kao i švedskog službenog pružatelja top lista Grammotex. Član je odbora Music Sweden (Musiksverige), Švedske glazbene kuće slavnih i predsjednik Export Music Sweden. Prije pridruživanja IFPI-ju, radio je za Air Chrysalis Scandinavia, MCA, Universal Music, Bonnier Amigo Music Group i startup za glazbenu tehnologiju Snowfish/Tunigo.
Odvjetnica Valentina Šokec moderirat će prvi panel. Nakon završetka studija na zagrebačkom Pravnom fakultetu, zaposlila se u odvjetničkom uredu Korper i partneri, gdje se specijalizirala za predmete s područja građanskog prava, osobito prava intelektualnog vlasništva. Zbog svoje ekspertize, odabrana je kao članica Radne skupine za izradu prijedloga novog Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima.
Prijave još uvijek traju, a mjesta su ograničena. Stoga požurite i prijavite se za sudjelovanje na konferenciji.