Vodeći servis za digitalni streaming glazbe jučer je svoje područje djelovanja proširio na 13 novih zemalja, među kojima se našla i Hrvatska. Što ovaj korak znači za hrvatsku glazbu te koje sve mogućnosti Spotify nudi svojim korisnicima, ali i koji se sadržaji Hrvatske diskografske udruge mogu pronaći na Spotifyju – pročitajte u nastavku.

“Dolazak digitalnih servisa u Hrvatsku velika je prekretnica za cjelokupnu domaću glazbenu industriju”, istaknuo je predsjednik Hrvatske diskografske udruge i direktor diskografske kuće Croatia Records Želimir Babogredac i istaknuo: “Ne sumnjam da će Spotify dodatno doprinijeti popularizaciji digitalnih servisa i naći put do brojnih novih korisnika u Hrvatskoj, što me izrazito veseli. Drago mi je i da će svi ljubitelji glazbe od danas imati priliku koristiti usluge koje u svijetu postoje već neko vrijeme te da se na našem tržištu događa velik digitalni razvoj”.

 

Spotify je svoje iskustvo slušanja glazbe ovoga tjedna otvorio za trinaest zemalja predvođenih Rusijom, a među njima su se, uz Hrvatsku, našle sve zemlje regije (Albanija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Kosovo, Sjeverna Makedonija, Slovenija, Srbija), Bjelorusija, Kazahstan, Moldavija i Ukrajina. “Lansiranje na novih trinaest tržišta izrazito je značajan trenutak za Spotify”, izjavio je potpredsjednik kompanije Gustav Gyllenhammar i dodao da se radi o rastućim tržištima glazbenog streaminga.

Otvaranje je popratila objava na službenim stranicama Spotifyja opisana kao ‘sretan broj 13’ i pod naslovom: “Spotify je sada dostupan u Rusiji, Hrvatskoj, Ukrajini i 10 ostalih europskih tržišta”

Značaj dolaska Spotifyja najbolje je ilustrirati podatkom kako 52 posto ljudi na svijetu upravo švedski servis koristi kao glavnu mobilnu aplikaciju za slušanje glazbe“, ističe direktorica ZAPRAF-a Maja Vidmar Klarić i dodaje kako će sasvim sigurno i publika u Hrvatskoj prepoznati atraktivnost koju nudi ovaj servis.

Streaming donosi napredak domaćoj glazbenoj inustriji

Entuzijazam  poslovnog glazbenog eko sustava u Hrvatskoj velika je. S razlogom. Jer su prihodi od digitalnih servisa u našoj zemlji tijekom prošle godine porasli za 42,7 posto. I taj podatak djeluje poticajno za domaće glazbenike, posebice u doba svjetske zdravstvene krize.

“Smatram da su svi servisi koji mogu pomoći glazbenicima da njihova djela dođu do publike – dobrodošli”, reći će tim povodom frontmen grupe Hladno pivo, Mile Kekin i podvući: “To naročito vrijedi u ovom vremenu kad su ostali bez najmoćnijeg promotivnog oružja, a to su živi nastupi”.

 

 

Želimir Babogredac upravo zato ističe da dolazak Spotifyja predstavlja “najznačajniji pomak upravo na naše glazbenike i sve ljude u glazbenoj industriji koji će sada imati priliku svoje pjesme predstaviti čitavom svijetu”! Generalna direktorica Spotifyja za Južnu i Istočnu Europu, Federica Tremolada, izjavila je da će ovim otvaranjem “glazbenici iz regije moći dosegnuti veći broj slušatelja i publiku koja je sve povezanija na globalnom nivou”.

Streamanje glazbe najpopularniji je i najudobniji način uživanja u glazbi, a o njegovoj popularnosti govori podatak kako je, tijekom prošle godine, na taj način preslušano preko četiri bilijuna pjesama (iza broja četiri nalazi se 12 nula!), a uspon pretplate na servise doseže brojke koje se izražavaju u milijardama. U ukupnom glazbenom poslovanju prihodi od streamanja iznose 56,1 posto, navodi Svjetska diskografska orgaanizacija, IFPI.

Playliste za iskustvo osobnog uživanja u glazbi

Istraživanje i slušanje glazbe na Spotifyju izrazito je ugodno iskustvo kojemu pomažu mnogobrojni alati i algoritmi. Oni donose lokalizirane preporuke na temelju osobnog slušanja pjesama i glazbenih interesa, a mogu se pronaći putem niza općih, specijaliziranih i personaliziranih playlista. Prema podacima koje donosi Business of Apps, Spotify ima preko četiri milijarde playlista od kojih je njih dvije tisuće lansirano upravo ovoga tjedna.

Kompanija je objavila kako je s lansiranjem servisa u 13 zemalja, predstavljeno i 200 playlista koje će glazbenike iz regije prezentirati ljubiteljima glazbe iz cijelog svijeta.

Hrvatska diskografska udruga na svojemu kanalu na Spotifyju razvit će set playlista prema žanrovima i raspoloženjima, slično načinu na koji se one razvijaju na servisima Apple Music i Deezer. I zato od danas i na Spotifyju možete uživati u odabiru čak 100 aktualnih domaćih pjesama za ovo ljeto na playlisti ljetno.

 

Spotify for Artists

“Raduje me dolazak Spotifyja u Hrvatsku jer iskreno vjerujem da će pomoći nama koji glazbu stvaramo i živimo od nje, ali i da će nam pomoći u još boljem povezivanju s publikom”, ističe Vanna, “moram priznati da sam i prilikom objavljivanja zadnjeg singla dobila puno upitao tome kada će ta glazba biti dostupna na Spotifyju i evo – ta vremena dolaze!”

 

 

I zaista! Spotify posebnu pozornost poklanja izvođačima. Servis nudi platformu Spotify for Artists s alatima koji glazbenicima, menadžerima i diskografima pomažu u praćenju statistika o slušanju njihove glazbe u realnom vremenu. Omogućuje im kompletnu sliku traženosti i korištenja njihovih novih izdanja dajući im priliku za bolje razumijevanje publike, povezivanje s obožavateljima i bolje vođenje poslovanja.

Spotify kao svjetska streaming perjanica

Švedska audio kompanija Spotify sinonim je za glazbeni streaming, a do tog statusa došla je ciljanim poslovnim operacijama od samog osnutka, 2006. godine. S jučerašnjim otvaranjem trinaest glazbenih tržišta, među kojima se nalazi Hrvatska, streaming servis je dostupan na 92 teritorija uz priliku da dobrano poveća svoj utjecaj na svjetsko glazbeno poslovanje. Na servis dnevno dolazi do 40 tisuća pjesama dok njegov katalog broji više od 50 milijuna pjesama.

Tijekom travnja, objavljeno je da Spotify ima 286 milijuna aktivnih korisnika od čega je 130 milijuna njegovih pretplatnika. S novim paketom zemalja, predvođenih Rusijom, kompanija je došla do tržišta koje broji četvrt-milijarde ljudi.

Hrvatska je jedno od područja na kojemu uživanje glazbe na najudobniji način novoga doba uživa uzlet. Dolasku Spotifyja prethodio je ovogodišnji ulazak servisa Apple Music i snaženje slušanja glazbe na Deezeru i servisu YouTube Music.

Više informacija o Spotifyju saznajte u infografici niže:

Fotografije: Facebook