Članovi IMPALA-e izrazili su zabrinutost zbog pokušaja TikToka da bojkotira obnavljanje kolektivnog ugovora s Merlinom, agencijom za licenciranje nezavisnih glazbenih kompanija. To je zabrinjavajuće jer Merlin igra ključnu ulogu u suradnji s digitalnim servisima, pružajući učinkovitost, raznolikost i izbor potrošača, kao i pružajući pristup tržištu i vrijednosti za članove i ekonomiju razmjera za nositelje licenci. IMPALA je već pokrenula pitanja o value gapu s TikTokom u travnju, a ovaj najnoviji razvoj pogoršava tu zabrinutost.

Uzimajući u obzir povijest, čini se jasnim da je TikTokov cilj ovim pristupom platiti manje za glazbu, pri čemu su mnoge izdavačke kuće zabrinute da bi bile isključene. Povrh toga, napadnuta je sloboda diskografskih kuća da odlučuju kako će postupati sa svojim pravima, a TikTok traži bojkot Merlina. TikTok također gubi jer neće imati pristup istoj raznolikosti, nešto što je već naglasio kao važno.

Dan Waite, predsjednik Digitalnog odbora IMPALA-e, komentirao je: “Izdavačke kuće bi trebale imati slobodu odlučivanja. Ovo je pitanje principa i treba pozvati na bojkot TikToka. Diskografske kuće povjerile su svoja prava Merlinu da pregovara u njihovo ime, a time što TikTok ide izravno nositeljima prava, oni ne poštuju važeće ugovore o licenciranju. Poput lanca supermarketa koji izravno pregovara s individualnim farmerima o cijeni njihova mlijeka, teško je vidjeti kako to može ići u korist farmera.

Ranije ove godine IMPALA je objavila izjavu o TikToku i potrebi postizanja odgovarajuće vrijednosti. Ovo je ključni dio IMPALA-inog plana u deset koraka za postizanje maksimuma od streaminga, uključujući usluge poput TikToka, nazvane “ekonomija trenutka”.

Mark Kitcatt, predsjednik IMPALA-ine grupe za streaming, komentirao je: “S obzirom na vrijeme, čini se jasnim da je stvarna namjera TikToka fragmentirati sektor i smanjiti vrijednost nezavisne glazbe, umjesto da se bavi manipulacijom streaminga. Jasno je da već postoji veliki jaz u vrijednosti u smislu prihoda koji se plaćaju za glazbu. TikTokov potez naglašava snagu koju ima na tržištu. To će naškoditi suradnji u zaustavljanju prijevare u streamingu, povećati mrvljenje i neučinkovitost i umanjiti izbor za korisnike TikToka.

U travnju je TikTok javno odgovorio na zabrinutost IMPALA-e zbog value gapa, ističući “… cijenimo odnose i ugovore o licenciranju koje imamo s neovisnom zajednicom u Europi“. TikTok se također osvrnuo na rastuće hitove iz “različitih žanrova i zemalja, od etabliranih početnika do onih koji tek počinju.”

Dario Draštata, predsjednik Upravnog odbora IMPALA-e i predsjednik RUNDA Adria, dodao je: “Vjerujemo da je davanje mogućnosti rada diskografskim kućama prema kolektivnom ugovoru najbolji način da TikTok postigne te ciljeve i surađuje s umjetnicima i žanrovima iz cijele Europe. Poštujemo slobodu izbora u poduzetništvu. Rast neovisnog sektora na svim platformama ključan je za pružanje obožavateljima i potrošačima izbora i raznolikosti, upravo ono što TikTok predstavlja. Najlakši način da to postignete je preko Merlina.”

Pitanje manipulacije također su označili i Merlin i TikTok, a TikTok je doista to učinio. Helen Smith, izvršna predsjednica IMPALA-e, komentirala je: “Razvodnjavanje je naravno problem u svakom poslu i to će se nastaviti. Teško je zamisliti kako bi se izravni dogovori mogli bolje pozabaviti ovim problemom od ugovora s Merlinom. Zasigurno je bolje da se pitanja rješavaju na kolektivnoj osnovi na standardiziran način? Ovo se čini kao dimna zavjesa za bojkot Merlina s obzirom na povijest i vrijeme te činjenicu da cijela industrija naporno radi na ovom važnom pitanju.

IMPALA je u travnju istaknula da je od ključne važnosti raditi zajedno i istraživati ​​načine za povećanje vrijednosti ekonomije trenutka kao ključnog dijela glazbenog ekosustava. Ovo ostaje preferirani put sektora. IMPALA također naznačuje da će problemi odjeknuti među regulatorima koji su već izrazili zabrinutost o načinu na koji TikTok funkcionira, ne samo u EU-u nego i u drugim jurisdikcijama.

Pozivamo TikTok da vidi vrijednost obnovljenog kolektivnog ugovora kroz Merlin i surađuje na rastu ovog važnog dijela ekosustava“, zaključila je Helen Smith, “nadamo se da će učinkovitost i izbor za korisnike TikToka, kao i pristup za izvođače i izdavačke kuće bez obzira na njihovu zemlju, žanr ili razinu uspjeha, i naravno zajednički i standardizirani napori u borbi protiv prijevara, prevladati i veselimo se rastu ovog vitalnog dijela ekosustava.