IFPI objavio izvješće o korisnicima glazbe za 2018. godinu

Svjetska diskografska organizacija IFPI provela je globalno istraživanje u travnju i svibnju ove godine o načinima pristupa i konzumiranja glazbe putem licenciranih i nelicenciranih izvora glazbe te je prošli tjedan objavljeno službeno izvješće o korisnicima glazbe diljem svijeta.

IFPI je ovog mjeseca objavio svoje izvješće o korisnicima glazbe za 2018. godinu. Izvješće donosi rezultate istraživanja koje ispituje načine korištenja glazbe kod konzumenata u dobi 16-64 godine, i kako dolaze u doticaj s glazbom diljem 20 najvećih svjetskih glazbenih tržišta.

Kroz dubinsku globalnu analizu navika slušanja glazbe, IFPI izdvojio je više važnih podataka i zaključaka. Između ostalog, ustanovljeno je kako u prosjeku svatko od nas sluša glazbu 17,8 sati tjedno, a osobni automobil je najpopularnije mjesto slušanja glazbeKorisnici pritom osobito vole slušati glazbu svojih lokalnih žanrova, pa tako 66% korisnika u Japanu sluša tzv. J-Pop, 69% korisnika u Francuskoj sluša Variété Française i 55% korisnika u Brazilu sluša música popular brasileira.


Nadalje, kada govorimo o kanalima slušanja glazbe, streaming servisi praktički su sveprisutni. 86% nas sluša glazbu putem streaminga na zahtjev. Najangažiraniji korisnici streaminga su mladi korisnici glazbe – čak 57% mladih u dobi od 16-24 godine koristi plaćeni audio streaming servis. Uz pozitivne vijesti o streamingu, ustanovljeno je i da su UUS servisi (servisi na koje korisnici učitavaju sadržaj, poput YouTube-a) i dalje vodeći po korištenju glazbe – gotovo polovica vremena slušanja glazbe na zahtjev (on demand) predstavlja korištenje YouTube-a.

Ipak,  glazbena tržišta s velikim rastom krasi i visoka razina licenciranja glazbe: 96% korisnika u Kini i 96% korisnika u Indiji sluša licenciranu glazbu.
Nepoštivanje autorskog i srodnih prava u glazbi i dalje predstavlja značajan problem. Više od jedne trećine korisnika (38%) dolazi do glazbe ilegalno – s time da stream ripping predstavlja vodeću metodu (32% korisnika).

Frances Moore, glavna direktorica IFPI-ja ovom prigodom prokomentirala je:

Ovogodišnje izvješće o korisnicima glazbe priča priču o tome kako je glazba utkana u živote obožavatelja diljem svijeta. S obzirom da postaje sve dostupnija, nastavlja biti prihvaćena kroz sve formate, žanrove i tehnologije. Diskografske kuće rade sa svojim partnerima kako bi održale i razvile ove bogate i različite načine na koje se sluša glazba, osiguravajući da glazba nastavi svoj uzbudljiv put diljem svijeta. Ipak, ovo izvješće pokazuje i izazove s kojima se glazbena zajednica i dalje susreće – kako u obliku razvijajuće prijetnje digitalnog kršenja autorskog prava tako i u neuspjehu da se osiguraju pravične naknade za neke servise na koje korisnici učitavaju sadržaj. Tvorci politike diljem globusa proučavali su ta pitanja i pojačano djelovali kako bi nešto po tom pitanju riješili”.

Cjelokupno istraživanje dostupno je na poveznici.

Podsjećamo, u travnju ove godine Hrvatska diskografska udruga objavila je i prvo takvo istraživanje na podučju Republiku Hrvatske, a podacima iz istraživanja moguće pristupiti na ovoj poveznici.

IFPI

IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) je organizacija koja promiče interese svjetske diskografske industrije. Njezino članstvo obuhvaća oko 1.300 velikih i neovisnih tvrtki u 59 zemalja. Također ima povezane nacionalne skupine u industriji u 57 zemalja. Misija IFPI-a je promovirati vrijednost snimljene glazbe, kampanje za prava producenata rekorda i proširiti komercijalnu uporabu snimljene glazbe na svim tržištima na kojima djeluju njezini članovi.