Saborski zastupnici sutra će raspravljati o konačnom prijedlogu Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima u Hrvatskom saboru. Prema mišljenju pravnih stručnjaka Zakon je protuustavan i kontra EU Direktive, a ozbiljno će naštetiti hrvatskoj glazbenoj industriji ako bude izglasan kao takav. Ovaj Zakon Hrvatsku će pozicionirati kao pravni presedan unutar glazbene industrije u svijetu.
Konačan prijedlog Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima sutra je na raspravi u Hrvatskom saboru, a ako bude izglasan, dovest će do lošeg repozicioniranja hrvatske glazbene diskografske industrije koja je o tome informirala ministricu kulture i medija, Ninu Obuljen Koržinek, a apel je upućen i hrvatskom premijeru Andreju Plenkoviću sa navođenjem niza pravnih povreda, poslovnih nedostataka i posljedica ovog prijedloga zakona.
Navodimo šest ključnih točaka koje nisu u skladu s ustavom i Direktivom:
- Zakon propisuje retroaktivnu primjenu koja je u izričitoj suprotnosti s Direktivom i s Ustavom Republike Hrvatske;
- Republika Hrvatska polazi od pretpostavke, bez ikakvih analiza, da ne postoje regulirana prava na snimkama između glazbenih izdavača i izvođača;
- Konačnim prijedlogom Zakona oduzima se pravo vlasništva nad snimkama što nas podsjeća na neka prošla vremena državne samovolje;
- Republika Hrvatska se usuđuje izravno intervenirati u privatnopravne odnose između izvođača i glazbenih izdavača;
- Za više od 180 000 glazbenih snimaka hrvatske diskografije nameće se obveza preispitivanja svih ugovora ikada sklopljenih s izvođačima koji se već godinama uredno izvršavaju;
- Izvođače i izdavače stavlja se u nepovoljan i diskriminatoran položaj u odnosu na organizaciju za kolektivno ostvarivanje prava – Hrvatsku udrugu za zaštitu izvođačkih prava (HUZIP). Valja spomenuti i da je ova iznimka uvrštena u konačan prijedlog Zakona samo u odnosu na izvođače i izdavače u glazbenoj industriji, a ne i na druge.
Ministarstvo kulture i medija kao predlagatelj Zakona, očito i nažalost nije razmišljao o mogućim dalekosežnim posljedicama na hrvatsku glazbenu industriju, već je donio ad hoc rješenja koja ne postoje nigdje u svijetu i koje očigledno ima za cilj pogodovati i koristiti određenoj skupini ljudi.