Porast glazbenog streaminga u Hrvatskoj zalog je za optimizam. Pokazuje uspjeh kontinuiranih nastojanja sudionika diskografske zajednice na širenju kulture streaminga u našoj zemlji.
“Podatak kompanije Luminate o tome da je Hrvatska drugo najbrže rastuće tržište glazbenog streaminga u svijetu najbolja je moguća vijest za domaću glazbenu industriju na početku godine. Uspon streaminga u Hrvatskoj ohrabrujući je i poticajan, kako za razvoj kompletnog poslovanja, tako i za pop kulturu u cjelini”, izjavio je dopredsjednik Hrvatske diskografske udruge (HDU) Branko Komljenović i podvukao: “Sama činjenica da je Hrvatska na globalnoj razini postigla takav uspjeh – u društvu i ispred takvih tržišta kao što su Indija, Južna Koreja i Kolumbija – veliki je kompliment našoj zemlji. Pokazuje da smo napravili veliki korak u tranziciji diskografskog tržišta, ističe spremnost na šire prihvaćanje kulture streaminga i podvlači koliko je glazba važna u svakodnevnom životu.”
Porast interesa za glazbeni streaming u Hrvatskoj – prema podacima kompanije Luminate, on iznosi 57% na godišnjoj razini – pokazuje kako kod nas svjedočimo i rastu interesa za glazbene sadržaje općenito uključujući potražnju za vinilna diskografska izdanja, koncerte i korištenja glazbe na aplikacijama i uslugama za kratki video (TikTok, Insta Reel, Instagram Story, YouTube Shorts).
Uz to, potvrđuje da Hrvatska slijedi svjetske trendove koji pokazuju da je glazbeni streaming najdominantniji oblik slušanja glazbe i jedan od glavnih pokretača prihoda glazbene industrije. Na taj način, naša zemlja dijeli optimizam poslovanja svjetske glazbene industrije čiji prihodi i utjecaj rastu iz godine u godinu. Luminate je najutjecajnija kompanija na svijetu s područja prikupljanja analize podataka u industriji zabave koji čine važan alat za razumijevanje trendova u glazbenoj industriji.
Uspon korištenja glazbenog streaminga je rezultat kontinuiranog rada diskografske zajednice u Hrvatskoj na javnoj komunikaciji streaming servisa kao jednostavne, privlačne i idealne platforme za brz pristup glazbi i uživanju u glazbenim sadržajima po izboru. Tijekom prošlih godina Hrvatska diskografska udruga je, jednako tako, sustavno radila na edukaciji izvođača kako bi se što uspješnije povezali s dobom vladavine glazbenog streaminga, predstavili na digitalnim platformama i pozvali svoju publiku da na servisima kao što su Apple Music, Deezer, Spotify, YouTube i TIDAL pronađu njihovu glazbu.
U tu svrhu, početkom rujna prošle godine Hrvatska diskografska udruga je organizirala I prvu Nacionalnu konferenciju za izvođače u glazbenoj industriji tijekom koje je održana prezentacija ‘Kultura streaminga: novo doba za izvođače’.
“Uloga diskografa u ostvarvanju što boljih rezultata streamanja glazbe daleko nadilazi potrebe koje donosi distribucija digitalnih izdanja na same servise”, ističe predsjednik HDU-a Želimir Babogredac i pojašnjava: “Glavni zadatak je raditi na prepoznavanju albuma i pjesama iz našeg kataloga u digitalnom okruženju. A to znači uspješno korištenje različitih vrsta poslovnih alata i mogućnosti koje nam daje ekosustav glazbenog streaminga poput playlista, uređenja profila, digitalnog marketinga ili uvezivanja pojavnosti izdanja naših izvođala na različitim digitalnim platformama. Preduvjet svega toga je digitalizacija. Croatia Records je, primjerice, uložila velike resurse kako bi digitalizirala kompletan svoj katalog i pripremila ga za poslovanje u digitalnom dobu.”
Diskografska zajednica u Hrvatskoj je, za potrebe uspješnog poslovanja u digitalnom dobu, angažirala niz stručnjaka različitih profila iz područja marketinga, digitalnog marketinga, promocije, komunikacija na društvenim mrežama i specijalista za digitalne platforme kako bi postizala što bolje rezultate.
“Porast interesa za glazbeni streaming znači i porast prihoda koji će osjetiti svi sudionici glazbene industrije uključujući izvođače, autore i diskografske kuće”, naglašava Maja Vidmar Klarić, direktorica ZAPRAF-a (Udruga za zaštitu, prikupljanje I raspodjelu naknada fonogramskih prava), “i taj rast prihoda zalog je za uspješan razvoj i nastavak uspona diskografskog poslovanja, ali i odličan poticaj za kreativnost naših izvođača.”
Najuspješniji sudionici glazbenog streaminga u Hrvatskoj će dobiti svoja priznanja na skorašnjoj dodjeli nagrada Top.HR Music Awards. Top.HR Music Awards će se održati 23. veljače u Maloj dvorani Lisinski u Zagrebu i tom prilikom će se predstaviti i pobjednici u kategorijama za Najuspješnijeg streaming izvođača i Najuspješniji singl glazbenog streaminga.
“Podatak o tome kako smo drugo najbrže rastuće tržište na svijetu kruna je uspješne poslovne godine u glazbenoj industriji u kojoj smo dobili i listu Croatia Songs u sekciji Hits of the World magazina Billboard“, naglašava član Upravnog odbora Hrvatske diskografske udruge i predsjednik RUNDA-e (regionalne udruge nezavisnih izdavača) Dario Draštata i dodaje: “Na taj način smo postali puno vidljiviji na globalnoj mapi glazbene industrije. Svakodnevna suradnja sa Svjetskom diskografskom federacijom (IFPI) i Europskom udrugom nezavisnih izdavača – IMPALA, organiziranje ili podrška konferencijama s međunarodnim sudionicima – kao što su Međunarodna konferencija o digitalnim pravima u glazbenoj industriji i Runda Digital Day drži nas ukorak sa svjetskim poslovnim trendovima. A među njima vrlo važno mjesto zauzima glazbeni streaming.”
Luminate je u godišnjem izvještaju ‘Luminate 2022 US Year-End Music Report’ objavio da porast glazbenog streaminga na globalnoj razini iznosi 25.6% i da je tijekom prošle godine na svijetu streamano više od 5.3 bilijuna pjesama. Globalni pogled godišnjeg izvještaja kompanije Luminate rađen je na temelju analize podatka na 49 teritorija svijeta među kojima se nalazi i Hrvatska.