~ Rad i ulaganja diskografskih kuća pokreću globalni rast u svim regijama ~
~ Broj plaćenih pretplata na glazbene digitalne servise prvi puta ikad je prešao preko 500 milijuna ~
~ Diskografske kuće prihvaćaju obećanja sustava umjetne inteligencije, ali inzistiraju na praksama etičkog korištenja AI sustava ~

Prihodi svjetskog tržišta snimljene glazbe porasli su za 10,2% u 2023. godini, zahvaljujući rastu broja korisnika plaćene pretplate, prema Svjetskoj diskografskoj organizaciji (IFPI), organizaciji koja predstavlja svjetsku industriju snimljene glazbe. Brojke su objavljene jučer u prezentaciji rezultata IFPI-jevog izvještaja Global Music Report, u kojem je prikazano kako ukupni prihodi rastu devetu uzastopnu godinu te u 2023. godini iznose 28,6 milijardi američkih dolara.

Prihodi s digitalnih servisa činili su većinu rasta prihoda i ukupnog udjela na tržištu. Naknade od pretplata na streaming platformama su porasle 11,2% i činile gotovo pola (48,9%) svjetskog tržišta. U 2023. godini, broj plaćenih pretplata na glazbene digitalne servise prvi puta je prešao 500 milijuna i sada ima više od 667 milijuna korisnika plaćene pretplate.

Ostvaren je rast i u drugim formatima s dvoznamenkastim postotkom rasta u fizičkoj prodaji (porast od 13,4%) i dobitkom od kolektivnih prava (porast od 9,5%). Ovo je treća godina u nizu tijekom koje su prihodi s digitalnih servisa i fizičke prodaje simultano narasli.

Ovi rezultati pokazuju pozitivnu priču o rastu diljem svijeta zahvaljujući radu i ulaganjima diskografskih kuća koji su doprinijeli da svaka svjetska regija doživi rast prihoda. Od sedam svjetskih regija, njih pet bilježi dvoznamenkasti postotni dobitak.

Komentirajući objavu izvješća Global Music ReportJohn Nolan, IFPI-jev glavni financijski direktor i privremeni zajednički ravnatelj IFPI-ja, izjavio je: “Brojke u ovogodišnjem izvješću odražavaju istinski globalnu i raznoliku industriju, s rastom prihoda na svakom tržištu, u svakoj regiji, i u gotovo svim snimljenim glazbenim formatima. Već treću uzastopnu godinu, i fizički i digitalni formati porasli su uz snažno povećanje broja korisnika pretplatnika na plaćeni streaming – kao i povećanja cijena – što je značajno pridonijelo ukupnom rastu prihoda.

Ovaj rast rezultat je kontinuiranog ulaganja diskografskih kuća u umjetnike i njihove karijere – više od 7,1 milijardu američkih dolara godišnje samo za A&R i marketing – i utjecaja koji ima na glazbene ekosustave diljem svijeta. Obožavatelji sve više cijene glazbu, s izborom bez presedana i pristupom novim izdanjima, s IFPI-jevom Globalnom listom za 2023. koji uključuje raznolik raspon novih žanrova i izvođača. Ovo je svjedočanstvo talenta ovih umjetnika, strasti njihovih obožavatelja i rada izdavačkih kuća u zagovaranju izvođača i pružanju najboljih mogućih temelja za njihov globalni uspjeh.

Glazba je iznova pokazala da se može razvijati i inovirati, ali izvješće pokazuje da je partnerstvo između izvođača i izdavačke kuće ono što je u središtu rasta glazbenih tržišta diljem svijeta s pozitivnim učinkom koji ima na njihova lokalna gospodarstva.

Nadovezavši se na ovo, Lauri Rechardt, glavni pravni direktor IFPI-ja i privremeni zajednički direktor, kazao je: “Održivi rast tržišta snimljene glazbe je ohrabrujući, ali također je ispravno priznati izazove s kojima se glazbena industrija suočava, uključujući prijevare u streamingu, digitalno piratstvo u svim njegovim oblicima i, naravno, prijetnja od zloupotrebe generativnog sustava umjetne inteligencije ako se ne razvija odgovorno i uz poštivanje prava umjetnika i izdavačkih kuća.

Glazbeni fanovi jako cijene autentičnost i naša industrija ima jake rezultate u licenciranju glazbe i podržavanju razvoja novih servisa koje stvaraju takva iskustva za obožavatelje. Uz to, i dalje su nam potrebni učinkoviti alati i podrška nadležnih tijela kako bismo se uhvatili u koštac s neovlaštenim korištenjem i osigurali dugoročnu održivost glazbenog ekosustava.

Od izdvojenih nagrada, najprodavanija izvođačica u 2023. godini, prema podacima IFPI-ja, jest američka kantautorica Taylor Swift, koja je time postala prva s ukupno četiri titule (2014., 2019., 2022. i 2023.). Ovo ostvarenje dolazi poslije uspjeha s tri albuma (Midnights, Speak Now (Taylor’s Version) 1989 (Taylor’s Version)), svjetskom turnejom The Eras Tour i pratećim koncertnim filmom. Najprodavaniji singl jest Flowers (Columbia/Menart) u izvedbi Miley Cyrus, a najprodavaniji album FML (JYP Entertainment) južnokorejskog sastava Seventeen.

Rast u regijama diljem svijeta

Zabilježeni prihodi snimljene glazbe u svakoj regiji diljem svijeta u 2023. godini:

SAD i Kanada (+7,4%) – predstavljaju najveći udio u globalnim prihodima snimljene glazbe (40,9%), bilježi se rast od 7,4% u 2023. godini, što je više nego 2022. (+5,1%). Prihodi u SAD-u, najvećem svjetskom tržištu snimljene glazbe, porasli su za 7,2%, dok su u Kanadi, još jednom Top 10 tržištu, prihodi skočili za 12,2%.

Europa (+8,9%) – predstavlja više od četvrtine globalnih prihoda (28,1%), s ukupnim rastom prihoda od 8,9%, Europa je ostala druga najveća regija u svijetu po prihodima od snimljene glazbe u 2023. godini. Sva tri najveća tržišta u regiji – Ujedinjeno Kraljevstvo (+8,1%), Njemačka (+7,0%) i Francuska (+4,4%) – bilježe rast.

Azija (+14,9%) – treća najveća regija na svijetu, prihodi u Aziji su porasli za 14,9% u 2023., potaknuti snažnim dobicima u fizičkim i digitalnim prihodima i nastavljajući višegodišnju uzlaznu putanju. Dva najveća azijska tržišta bilježe porast – prihodi u Japanu, drugom najvećem glazbenom tržištu na svijetu, porasli su za 7,6%, dok se u Kini (petom najvećem tržištu) bilježi strmoglavi rast od 25,9%, što je najveća stopa rasta među 10 najvećih tržišta.

Latinska Amerika (+19,4%) – četrnaestu uzastopnu godinu ova regija bilježi rast prihoda od snimljene glazbe (+19,4%), čime je nadmašena globalna stopa rasta. Dvoznamenkasti postotni rast prihoda ostvaren je u Brazilu (+13,4%) i Meksiku (+18,2%), najvećim tržištima u regiji. Ključni pokretač rasta bio je streaming, koji je činio 86,3% prihoda.

Australazija (+10,8%) – ostvaren je dvoznamenkasti postotak rasta, za razliku od 2022. (+8,3%). Najveći pokretač rasta prihoda bio je porast broja korisnika plaćene pretplate (+13,5%). U Australiji je ostvaren rast od 11,3%, dok su prihodi na Novom Zelandu narasli 8,4%.

Bliski istok i Sjeverna Afrika (MENA; +14,4%) – s 98,4% tržišnog udjela u ovoj regiji, najviše su dominirali prihodi s digitalnih servisa.

Subsaharska Afrika (+24,7%) – ova regija ponovno je imala najveći rast u odnosu na godinu ranije, jedina ostvarivši porast od 20% – točnije, 24,7%. Rast prihoda potaknut je dobitcima u prihodima od plaćenog streaminga (+24,5%). Najveće tržište u regiji ostala je Južnoafrička Republika, koja je pridonijela 77% regionalnih prihoda s rastom od 19,9%.

Cijelo izvješće Global Music Report možete pročitati na ovoj poveznici.